Simhallar!

Nu har jag börjat motioner på allvar. Har varit och tränat varje dag den här veckan och veckorna innan vart det tre gånger i veckan. Det känns hur bra som helst. Det är ju superkul! Fast man kan ju inte köra Body Pump dagarna i enda. Jag måste komma på nåt annat att göra. Jag försökte få tag på något vettigt innebandylag att spela i, men de var tyvärr redan för många. Knäckande.... Så denna vecka har jag testat alla apparater på gymmet.

Löpbandet;
Jag har aldrig sprungit på ett sådant förut. Men jisses vilken upplevelse. Eftersom jag har supersvårt att springa utan anledning (dvs en boll) sprang jag inte på löpbandet utan jag gick. Så jag gick å gick å gick.....det kändes riktigt bra. Just att man hade en massa siffror och grejer att titta på gjorde det hela intressant. Fast jag tittade rätt mycket ner i bandet också, vilket jag fått veta i efterhand nog inte var så smart. När jag hade gått i en halvtimme och 3.5 km hoppade jag av bandet. Å det var då det slog till, yrheten! Jag kunde knappt stå på benen... Som tur var fanns det en vägg att gömma sig bakom. Så där stod jag och tryckte. Ska det vara så?

Crosstrainern:
Jag trodde namnet på prylen betyder att man ska träna alla delar av kroppen i kors, men det kände jag inte. Man stod ju bara helt statiskt med armarna. Hantagen man skulle hålla i rörde sig inte. Får det verkligen heta Crosstrainer då?

Cykeln:
Hum, ja jag tycker att det är skoj att cykla ute....men efter 3 minuter på motionscykeln var jag helt uttråkad.

Roddmaskinen:
Den maskinen har varit upptagen varje gång jag varit där. Den måste vara bra! Konstigt bara att gymmet bara införskaffat en! Jag kanske ska gå och påtala det för dem.....

Hur som helst, slutsatsen av detta är att det är svårt att hitta nåt att köra konditionsträning på där. Så det jag börjar fundera på är simning. Problemt där är att jag har så traumatiska minnen från badlektionerna i skolan. Är jag ensam om att ha dem? Jag menar egentligen är det ju hur skönt som helst att simma. Så just nu sitter jag och försöker peppa mig själv att gå iväg och simma. Jag har hållit på några dagar nu. Någon som kan ge mig styrka?

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vad var så otäckt med simningen i skolan? Åke? :p Ta dig iväg o testa en gång vettja. Simma lugnt!

2009-01-29 @ 23:58:53
URL: http://millansmemoarer.blogg.se/
Postat av: Johanna

Njae, det var nog själva stressen kring badhuset..man han aldrig bli riktigt klar + att jag alltid hamnade under mattan! Alltså sådan där som man fick leka med.

2009-01-30 @ 08:05:13
Postat av: Janne

Är inte detta en träningsform som skulle passa dig perfekt annars??



http://se.youtube.com/watch?v=6Db461dcQSU&feature=related

2009-01-31 @ 13:53:14
Postat av: Johanna

Hum, jag är en människa! Människor har svårt för det där....är jag rädd. Iaf sådana som jag.

2009-02-01 @ 20:37:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0